Het laatste verslag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kim Scheur - WaarBenJij.nu Het laatste verslag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kim Scheur - WaarBenJij.nu

Het laatste verslag

Door: Ben en Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na Mt Maunghanui zijn we naar Thames gegaan en daar zijn we nu nog. Thames is een leuke plaats, de zee, genoeg winkeltjes en vanuit hier leuke dagtripjes. We zijn naar Coromandel Town geweest. Een mooie route langs de kust ernaartoe. Daar hebben we de Driving Creek Railway gedaan. Dan ga je met een treintje omhoog de berg op en op de top een supermooi uitzicht. Erg leuk. Op de terugweg hebben we de 309 road genomen, een onverharde weg, scheuren maar met onze gele Hyundai! Aan die weg de Waiau Falls gezien en de Kaurigrove. De volgende dag naar de wekelijkse markt hier geweest. Het was geen rommelmarkt zoals bij ons maar leuk om te zien wat de mensen daar allemaal verkopen. Bakkie koffie op en mensen kijken… ’s Middags heeft Ben gevist en ik op het strandje erbij gelegen. 4 kleine visjes als resultaat. ’s Avonds lekker uit eten geweest. Het is niet druk in de plaatsjes hier, vakantietijd is wel een beetje voorbij nu. Zondag zijn we naar Hot Water Beach geweest. Dan kun je bij eb een badje voor jezelf graven op een warmtebron en dan krijg je een warm waterpooltje. Wij waren er al op tijd dus begonnen met ons eigen pooltje te graven. Eenmaal klaar erin gaan zitten maar warm werd het niet. Daar zaten we dan…Gelukkig waren we niet de enige, iets verderop zagen we damp van een pooltje uitkomen. We zaten dus verkeerd. Ach even lekker gezeten en naar alle mensen gekeken die er inmiddels ook waren ( lekker druk ). Toen zijn we er maar uitgegaan en even rondgelopen. 2 mensen gingen eruit en wij mochten erin, jeej. Dus toch nog een hot water pool voor ons. Op naar Cathedral Cove. Een mooie wandeling ernaartoe, het was we erg heet die dag dus rustig aan. Cathedral Cove is echt heel gaaf. We reden verder langs Cooks beach en daar hebben we even gezwommen, afkoelen. Toen met de Ferry naar Whitianga. Daar lekker gezeten en het centrum in. Omdat het zondag was waren er veel winkels dicht maar de souvenirshops zijn altijd open ( vind ik niet erg ). Weer ‘thuis’ nog gezwommen in het zwembad(je) van het motel. De dag erna een echte bush bush wandeling gemaakt. Ja en dan is het morgen alweer tijd om naar Auckland te gaan. Daar blijven we nog 1 nachtje en dan vliegen we donderdag terug naar het koude Nederland. Onze reis is rond. De weken zijn voorbij gevlogen maar wat hebben we een mooie reis gemaakt. Een aanrader voor iedereen. Leuk dat jullie ons gevolgd hebben en tot in Nederland. Groetjes van ons.

• 20 Januari 2015 - 08:58

Pa En Ma.:

Hoi Ben en Kim,

Net jullie reisverslag, en foto"s bekeken, nou schitterend.

Ja en nu weer voorbereiden, voor jullie terugreis, naar het
    sombere Nederland, hier is het geen 30 graden, dus weer
    een hele overschakeling, maar weer een lachende familie
    die het weer fijn vinden ,als jullie terug zijn.

We wensen jullie , een goede reis terug, en tot vrijdag.

Lieve Groetjes van ons allen.

• 20 Januari 2015 - 11:52

Richard En Ulanda:

Wat een mooie foto's en wat hebben jullie al veel gezien, prachtig!! Helaas zit jullie reis er dus alweer op, dat gaat snel! Een hele goede reis terug en tot ziens!!

• 20 Januari 2015 - 13:03

Gert-Jan:

Hoi Ben & Kim,

Sjongejonge als een stel duitsers een kuil graven en dan nog koud water!! Haha!!
    Wij wensen jullie een goede reis terug naar huis en tot snel hier in Nederland!!

Groetjes Diana & Diana

• 20 Januari 2015 - 13:04