Queenstown - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kim Scheur - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kim Scheur - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Ben en Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 December 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Hallloooo…
Vanuit Nelson zijn we richting Westport gereden. We hadden wat regen onderweg maar eenmaal in Westport was daar de zon weer. Camping opgezocht en op naar Cape foulwind waar we een hele mooie wandeling gemaakt hebben die eindigde bij een robbenkolonie. Die konden we van een afstand bekijken. Gaaf! Dezelfde weg weer terug maar het was zeer de moeite. Daarna zijn we nog bij de paardenraces geweest. Die waren daar toevallig. Leuk om te zien. Iedereen dost zich enorm uit en er wordt wat afgedronken daar. De volgende dag zijn we naar Fox Glacier gereden. Onderweg de pancake rocks gezien. Daarna een korte wandeling gemaakt om de Franz Jozef Glacier te zien maar helaas we hebben hem niet gezien. Stond verkeerd aangegeven denk ik. Van veraf dan maar… Aangekomen in Fox Glacier hadden we geluk want we hadden de laatste kamer van heel Fox. Een wandeling gemaakt rondom Lake Matheson. Helaas was het bewolkt anders schijnt het meer heel mooi te zijn met de weerkaatsing van de zon. ’s Avonds veel regen maar de volgende dag was het weer erg mooi. We zijn bij de Gletsjer geweest en daarna doorgereden naar Haast. Wij deden het rustig aan hoor, haha… In Haast was er niet zoveel te doen maar we zaten midden tussen de bergen en hebben een wandeling gemaakt en bij de watervallen gekeken dus ons wel weer vermaakt. Met lichte haast! naar Wanaka gereden. Dat was echt een hele mooie route. Veel gestopt onderweg dus. In Wanaka bij het meer gezeten en bij het hotel. Daar was het echt heel gezellig. Nu zitten we in Queenstown waar we tot de 3e blijven. Vandaag in Arrowtown geweest (oud mijnstadje) en bij de Kawarau Suspension bridge waar we bij het bungyeejumpen gekeken hebben. Zelf niet gedaan hoor. Wij vieren zometeen oud en nieuw bij het meer. Het weer voorspelt niet veel goeds, het regent al bijna de hele dag maar wie weet….

• 31 December 2014 - 07:54

Marty:

Hey avonturiers,

Leuk om jullie verslagen te lezen en wat een indrukken allemaal. Sommige dingen komen me zeker nog bekend voor en gaaf dat je het allemaal weer opnieuw mogen beleven! Geniet ervan.... En jullie gaan als eerste het nieuwe jaar in.......alvast fijne jaarwisseling en een goede reis nog. Groet Mart, Lon, Gwen, Thirza en Scott

Ps. Die bungy jump kan ik je wel aanraden hoor Ben!!

• 31 December 2014 - 16:56

Wanda:

Hee wat een prachtige fotos super .Jaloers op jullie een mooie trip. Hopelijk snel w
    y er

Een Skypen dat is toch ook fijn xxxx Een fijn 2015 gewenst , wij hebben het nog tegoed.

• 31 December 2014 - 18:53

Richard En Ulanda:

Wow, wat een mooie foto's!! Het is daar wel erg prachtig hoor.... Fijne jaarwisseling en geniet nog van jullie reis!!

Groetjes,
    Richard en Ulanda

• 31 December 2014 - 19:22

Pa En Ma.:

Hoi Ben en Kim.
    Gelukkig en gezond 2015.
    Wat een mooie beelden gezien van Queenstown en omgeving,vooral die watervallen wat is dat mooi.
    Zijn jullie ook met de kabelbaan naar boven geweest,wat een hoogte.
    Nog veel plezier en geniet er van.
    Gr pa.

• 31 December 2014 - 20:20

Cristina:

Hoi Ben en Kim.
    Wat weer geweldig die omgeving super mooi.
    Heerlijk om zo even weg te zijn , echt de moeite waard.
    Wij wensen jullie alvast een heel gelukkig en gezond 2015.
    Dikke kus Cristina , Jeroen en Jarno