HO HO HO - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kim Scheur - WaarBenJij.nu HO HO HO - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Kim Scheur - WaarBenJij.nu

HO HO HO

Door: Ben en Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 December 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Ho Ho Ho,
Vanuit Taupo zijn we naar wellington gereden. Erg mooie route, het landschap is steeds anders. Onderweg de Mount Ruapehu bewonderd waar op het topje de sneeuw te zien was. Aangekomen in Wellington onze camping opgezocht en een strandwandeling gemaakt net buiten Wellington. Op naar het centrum waar Ben een vishengel gekocht heeft en hebben we bij het water gezeten. Wat gegeten en een plekje opgezocht dat Ben kon vissen. Hij leek 2x beet te hebben maar helaas…. Het was zeewier. Niet veel later had hij wel beet en het was een mooi visje. Naast ons stond ook iemand te vissen en Ben heeft hem de vis gegeven. Zonsondergang gezien en op naar bed. De volgende dag zijn we met de boot van Wellington naar Picton gevaren, 3,5 uur. Supermooi, langs de Marlborough Sounds. Daarna lekker in Picton gelopen en in het park gezeten. Wat geboekt voor de komende dagen, aangezien het hier vakantie en bijna kerst is is het erg druk op de campings. We zitten nu in Nelson en blijven hier 2 dagen. We wilden eigenlijk doorrijden naar Motueka om vanuit daar naar het Abel Tasman park te gaan maar dat doen we nu vanuit hier. Is alleen iets verder maar dat is ook prima. Vandaag Nelson verkent. Wat leuk is is dat de ring van The Lord of the Rings hier gemaakt is. We hebben de juwelier opgezocht en de ring gezien. Ook de andere ringen lagen in de vitrine. Wij hebben vanavond al kerstavond en morgen kerstdag, hier hebben ze er maar een. Morgen gaan we dus naar het Abel Tasman National park. Schijnt erg mooi te zijn, eigenlijk is alles mooi hier. We hebben het weer ook mee. Elke dag zo rond de 24 graden. We moeten ons echt wel insmeren want de zon is hier erg sterk. Net reden we richting strand en op de radio volop kerstliedjes, o.a. George Michael ( vind Ben leuk! ), dat is wel apart maar ook weer mooi met de zon en het strand naast je. We willen jullie niet jaloers maken hoor.. Verder merk je niet zo heel veel van de kerst, af en toe een versierde kerstboom en in de winkels ook niet overdreven versierd. Tot het volgende bericht.
Merry Christmas to all.
Groetjes Ben en Kim

• 24 December 2014 - 07:31

Mark, Sep & Doret:

Lieve Kim en Ben,
    Wat een mooi bericht weer en prachtige foto's!
    Wauw.
    Heerlijk ook, lekker weer! Dat maakt het zeker een stuk aangenamer.
    Goed te lezen dat jullie zo heerlijk aan t genieten zijn.
    Hopelijk hebben jullie een fijne kerstavond gehad!
    Maar dat zal vast wel!:)
    Hele fijne 1e kerstdag gewenst vandaag!!
    Geniet maar goed saampjes.
    Hier alles goed hoor!
    Hele Dikke knuffel en kus, Mark, Sep& Doret

• 24 December 2014 - 08:10

Pa En Ma.:

Lieve Kim en Ben,
    Wat een verrassing, om weer een mooi bericht van jullie te krijgen, en net voor kerst.
    Zo te zien en te horen, gaat het allemaal voorspoedig, hele mooie foto''s.
    Leuk dat ben staat te vissen, jullie treffen het met het weer, hier is het somber .
    Geniet maar lekker samen, dat zal ongetwijfeld lukken, hier alles goed, op naar de kerst.
    Jullie hele fijne kerst , dikke kus van ons, tot horens.
    Liefs Pa en Ma.

• 24 December 2014 - 13:02

Wanda:

Hee lieve kinderen van ons . Heel leuk dat jullie een berichtje sturen en foto's. Geweldig mooi daar. Jaloers zijn wij haha. Hier is alles prima jammer van het slechte weer. Het ga jullie goed xxxxx
    o ja flappie zit in de pan bij oma